Zmiana planu podróży
Ubezpieczenie obejmuje koszty rezygnacji z podróży przed jej rozpoczęciem oraz koszty przerwania podróży w trakcie jej trwania.
Kup ubezpieczeniePoznaj ubezpieczenie
Możesz ubezpieczyć koszty podróży takie jak wycieczka z biurem podróży, transport, noclegi lub bilety wstępu, gdy dojdzie do nieprzewidzianych sytuacji, które spowodują, że musisz zrezygnować z podróży lub ją przerwać.
Co ubezpieczamy
Obejmujemy ochroną koszty, które poniosłeś lub, które zobowiążesz się ponieść zgodnie z umową z dostawcą usług turystycznych.
Tymi kosztami są:
- usługi turystyczne, z których musisz zrezygnować przed rozpoczęciem podróży lub
- zmiany rezerwacji tych usług turystycznych, które nie zostaną zrealizowane w związku z rezygnacją z podróży.
Zwrócimy Ci poniesione koszty usług turystycznych na podstawie przedstawionych dowodów ich poniesienia, ale nie otrzymasz pieniędzy za tą część kosztów, którą zwrócił Ci:
- organizator wycieczki,
- przewoźnik (za bilet),
- wynajmujący (za zakwaterowanie),
- inny dostawca usługi turystycznej.
Zwracamy poniesione przez Ciebie koszty w związku z rezygnacją z podróży z powodu m.in.:
- nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania Twojego lub współuczestnika podróży, które uniemożliwia rozpoczęcie podróży,
- śmierci współuczestnika podróży lub członka waszych rodzin lub zwierzęcia asystującego Tobie lub współuczestnikowi podróży,
- wypadku drogowego, kolizji lub awarii pojazdu Twojego lub współuczestnika podróży, gdy pojazd jest środkiem transportu w podróży, ale jest unieruchomiony i uniemożliwia jej rozpoczęcie,
- kradzieży lub zgubienia dokumentów niezbędnych w podróży Twoich lub współuczestnika podróży. Dokumentami tymi są: dowód osobisty, paszport, wiza turystyczna lub dokument, który potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdem.
Pełną listę powodów rezygnacji z podróży znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Zmiana planu podróży.
Nie pokryjemy kosztów rezygnacji z podróży w sytuacjach m.in., gdy:
- są one skutkiem rezerwacji lub zakupu przez Ciebie usługi turystycznej do kraju wbrew ostrzeżeniom lub zakazom dla podróżujących aktualnym na dzień zakupu ubezpieczenia, które polskie MSZ opisuje jako: „MSZ odradza podróże, które nie są konieczne” oraz „MSZ odradza wszelkie podróże”,
- nie będą one wliczone w cenę usług turystycznych,
- Ty lub współuczestnik podróży dostaniecie od lekarza przeciwskazania do rozpoczęcia podróży, o których wiedzieliście, zanim zawarliście umowę ubezpieczenia.
Są to przykładowe sytuacje, z powodu których nie pokryjemy kosztów rezygnacji z podróży. Wszystkie takie sytuacje znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Zmiana planu podróży.
Obejmujemy ochroną koszty, które poniesiesz lub, które zobowiążesz się ponieść zgodnie z umową z dostawcą usług turystycznych.
Tymi kosztami są:
- usługi turystyczne, których nie zrealizujesz, bo musisz przerwać podróż w trakcie jej trwania lub
- zmiany rezerwacji tych usług turystycznych, które nie zostaną zrealizowane w związku z przerwaniem podroży.
Zwrócimy Ci poniesione koszty usług turystycznych na podstawie przedstawionych dowodów ich poniesienia, ale nie otrzymasz pieniędzy za tą część kosztów, którą zwrócił Ci:
- organizator wycieczki,
- przewoźnik (za bilet),
- wynajmujący (za zakwaterowanie),
- inny dostawca usługi turystycznej.
Zwracamy poniesione przez Ciebie koszty w związku z przerwaniem podróży z powodu m.in.:
- nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania Twojego lub współuczestnika podróży, które uniemożliwia kontynuowanie podróży,
- śmierci współuczestnika podróży lub członka waszych rodzin lub zwierzęcia asystującego Tobie lub współuczestnikowi podróży,
- wypadku drogowego, kolizji lub awarii pojazdu Twojego lub współuczestnika podróży, gdy pojazd jest środkiem transportu w podróży, ale jest unieruchomiony i uniemożliwia kontynuowanie nim podróży,
- kradzieży lub zgubienia dokumentów niezbędnych w podróży Twoich lub współuczestnika podróży. Dokumentami tymi są: dowód osobisty, paszport, wiza turystyczna lub dokument, który potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdem.
Pełną listę powodów przerwania podróży znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Zmiana planu podróży.
Nie pokryjemy kosztów przerwania podróży w sytuacjach m.in., gdy:
- są one skutkiem wyruszenia przez Ciebie w podróż do kraju wbrew ostrzeżeniom lub zakazom dla podróżujących aktualnym na dzień rozpoczęcia podróży, które polskie MSZ opisuje jako: „MSZ odradza podróże, które nie są konieczne” oraz „MSZ odradza wszelkie podróże”,
- nie będą one wliczone w cenę usług turystycznych,
- Ty lub współuczestnik podróży dostaniecie od lekarza przeciwskazania do rozpoczęcia podróży, o których wiedzieliście, zanim zawarliście umowę ubezpieczenia.
Są to przykładowe sytuacje, z powodu których nie pokryjemy kosztów przerwania podróży. Wszystkie takie sytuacje znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Zmiana planu podróży.
Jak kupić ubezpieczenie
Zaloguj się do Santander internet lub do aplikacji Santander mobile
Wypełnij elektroniczny formularz, w którym odpowiesz na pytania dotyczące Twojej planowanej podróży.
Zatwierdź swój wybór
Na ekranie wyświetli Ci się proponowany zakres ochrony i cena ubezpieczenia. Wybierz ten, który spełnia Twoje oczekiwania.
Polisa
Pamiętaj, aby zapewnić pieniądze na koncie na opłacenie składki. Polisę otrzymasz na wskazany przez Ciebie adres e-mail w ciągu kilku minut po zakupie.
Ciesz się wyjazdem
Jeśli w czasie, kiedy obejmujemy Cię ochroną, dojdzie do zdarzenia, zgłoś je nam na numer + 48 22 522 27 06 (opłata zgodnie z taryfą Twojego operatora).
Jak możesz zgłosić szkodę
Jeżeli chcesz zgłosić szkodę, skontaktuj się z nami. Informacje znajdziesz w portalu Roszczenia Santander Allianz.
Szkody i roszczeniaDokumenty do pobrania
Pytania i odpowiedzi
Ubezpieczenie rezygnacji z podróży pokrywa koszty związane z rezygnacją z podróży tylko w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, które wymieniamy w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Nie. Ubezpieczenie obejmuje tylko wyjazdy zagraniczne.
Ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów zakupionych usług turystycznych takie jak transport, noclegi lub bilety wstępu. Dzięki ubezpieczeniu nie stracisz pieniędzy, jeśli będziesz musiał zrezygnować z podróży lub wrócić wcześniej z powodu na przykład choroby w rodzinie, utraty pracy, problemów z ciążą.
Zwracamy poniesione przez Ciebie koszty w związku z rezygnacją z podróży z powodu m.in.:
- nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania Twojego lub współuczestnika podróży, które uniemożliwia rozpoczęcie podróży
- śmierci współuczestnika podróży lub członka waszych rodzin lub zwierzęcia asystującego Tobie lub współuczestnikowi podróży,
- wypadku drogowego, kolizji lub awarii pojazdu Twojego lub współuczestnika podróży, gdy pojazd jest środkiem transportu w podróży, ale jest unieruchomiony i uniemożliwia jej rozpoczęcie,
- kradzieży lub zgubienia dokumentów niezbędnych w podróży Twoich lub współuczestnika podróży. Dokumentami tymi są: dowód osobisty, paszport, wiza turystyczna lub dokument, który potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdem.
Pełną listę powodów rezygnacji z podróży znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Zwracamy poniesione przez Ciebie koszty w związku z przerwaniem podróży z powodu m.in.:
- nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania Twojego lub współuczestnika podróży, które uniemożliwia kontynuowanie podróży,
- śmierci współuczestnika podróży lub członka waszych rodzin lub zwierzęcia asystującego Tobie lub współuczestnikowi podróży,
- wypadku drogowego, kolizji lub awarii pojazdu Twojego lub współuczestnika podróży, gdy pojazd jest środkiem transportu w podróży, ale jest unieruchomiony i uniemożliwia kontynuowanie nim podróży,
- kradzieży lub zgubienia dokumentów niezbędnych w podróży Twoich lub współuczestnika podróży. Dokumentami tymi są: dowód osobisty, paszport, wiza turystyczna lub dokument, który potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdem.
Pełną listę powodów przerwania podróży znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Ubezpieczenie możesz kupić maksymalnie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia podróży, w terminie:
- w dowolnym momencie, ale nie później niż 60 dni przed rozpoczęciem podróży,
- do 7 dni od daty rezerwacji i opłacenia usługi turystycznej (lub wpłacenia zaliczki), jeżeli do rozpoczęcia podróży pozostało od 31 do 59 dni,
- w dniu rezerwacji i opłacenia usługi turystycznej (lub wpłacenia zaliczki), oraz przez kolejne 2 dni, jeżeli do rozpoczęcia podróży pozostało od 8 do 30 dni,
- w dniu rezerwacji i opłacenia usługi turystycznej (lub wpłacenia zaliczki), jeżeli do rozpoczęcia podróży pozostało od 1 do 7 dni.
Nie możesz kupić tylko samego ubezpieczenia przerwania podróży. Możesz kupić ubezpieczenie przerwania podróży wraz z ubezpieczeniem rezygnacji z podróży.
Pokryjemy koszty podróży, jeśli zrezygnujesz z niej najpóźniej dzień przed jej rozpoczęciem z powodów wskazanych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Możesz ubezpieczyć się, gdy jedziesz za granicę z biurem podróży jak i organizujesz wyjazd samodzielnie.
Jeśli zrezygnujesz z podróży, zwrócimy Ci koszty usług turystycznych, które poniesiesz do dnia zakupu ubezpieczenia lub, które zobowiążesz się ponieść zgodnie z umową z dostawcą usługi turystycznej. Pieniądze wypłacimy do wysokości sumy ubezpieczenia. Nie zapłacimy za tą część kosztów, którą zwrócił Ci organizator podróży.
Koszty podróży podajesz w złotych (PLN). Jeśli koszty podróży zostały poniesione w walucie obcej, to kupując ubezpieczenie przelicz je na PLN po kursie walut obcych ustalonym przez NBP, który obowiązywał w dniu, w którym poniesiono te koszty (zawarto umowę podróży).
Gdy kupujesz ubezpieczenie, podaj koszty usług turystycznych, które już zostały opłacone jak na przykład zaliczka, oraz te, które zobowiązany jesteś zapłacić w późniejszym terminie. (na przykład druga rata za wycieczkę kilka dni przed podróżą wymagana umową z biurem podróży) W ten sposób jesteś ubezpieczony na cały poniesiony koszt podróży w przypadku rezygnacji lub jej przerwania.
Gdy kupujesz ubezpieczenie, podaj koszty usług turystycznych, które już masz zarezerwowane i opłacone (np. zaliczka). Jeśli do dnia zakupu ubezpieczenia jeszcze nie masz rezerwacji na wycieczkę fakultatywną, nie możesz tych kosztów podać przy zawieraniu ubezpieczenia, a tym samym nie będą one objęte ochroną.
Maksymalna kwota wyjazdu czyli suma ubezpieczenia na każdego Ubezpieczonego, wynosi 30 000 zł.
Ubezpieczenie obejmuje usługi turystyczne, która zostały przez Ciebie zaplanowane lub zrealizowane w podróży na podstawie udokumentowanej umowy z dostawcą tej usługi. Usługi te obejmują również udział w wydarzeniu kulturalnym, jak na przykład koncert lub impreza masowa.
Ten materiał reklamowy ma charakter wyłącznie informacyjny, służy przybliżeniu zakresu ubezpieczenia i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego ani rekomendacji do złożenia wniosku lub przyjęcia oferty umowy ubezpieczenia. Szczegółowy zakres i warunki ubezpieczenia regulują Ogólne Warunki Ubezpieczenia Zmiana planu podróży, w których znajdziesz postanowienia dotyczące m.in. składki, zakresu ubezpieczenia, ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności Santander Allianz Polska TU S.A. oraz warunków wypłaty i zasad obliczania odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych. Santander Allianz Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą ul. Inflancka 4b, 00-189 Warszawa, NIP 2090001167, KRS 0000310719; Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Kapitał zakładowy i wpłacony: 27 000 000 PLN.